In contextul economic actual, toate organizatiile trebuie sa actioneze in vederea imbunatatirii performantei si competitivitatii pe piata interna si internationala. Una dintre modalitatile prin care se pot atinge aceste obiective este proiectarea, implementarea si certificarea unui sistem de management al calitatii care sa administreze eficient si eficace procesele din organizatie in vederea furnizarii de produse/servicii de calitate si a imbunatatirii continue a performantei.
Principiile managementului calitatii:
1. Orientarea catre client
Organizatia trebuie sa satisfaca necesitatile curente ale clientilor si chiar sa le depaseasca prevazand necesitatile viitoare ale acestora.
2. Leadership
Persoanele investite cu functii de conducere trebuie sa inteleaga politica organizatiei si sa atraga dupa ei angajatii, in efortul de indeplinire a politicii.
3. Implicarea personalului
Implicarea totala a personalului de la toate nivelurile in realizarea obiectivelor organizatiei.
4. Abordarea bazata pe proces
Activitatile unei organizatii trebuie conduse ca un proces.
5. Abordarea managementului ca sistem
Procesele corelate si relatiile dintre acestea trebuie incluse intr-un sistem cu intrari si iesiri.
6. Imbunatatirea continua
Unul dintre obiectivele permanente a unei organizatii este imbunatatirea continua a performantelor sale.
7. Abordarea pe baza de fapte in luarea deciziilor
Deciziile se iau numai in urma analizei datelor.
8. Relatii reciproc avantajoase cu furnizorul
Calitatea produselor si serviciilor aprovizionate se reflecta direct in calitatea produsului sau serviciului realizat.
Documente utilizate in sistemele de management al calitatii:
- manuale ale calitatii;
- proceduri, instructiuni, desene, schite;
- specificatii;
- ghiduri;
- inregistrari.
Avantajele ISO 9001:
- pastrarea pozitiei de piata;
- cucerirea a noi nise de piata;
- imbunatarirea imaginii firmei;
- cresterea increderii clientilor si furnizorilor in serviciile si produsele oferite;
- certifica clientilor ca societatea functioneaza pe baza unui sistem de calitate recunoscut international;
- crearea cadrului pentru imbunatatirea continua;
- indeplinirea conditiilor de participare la licitatii.
- imbunatarirea imaginii firmei;
- cresterea increderii clientilor si furnizorilor in serviciile si produsele oferite;
- certifica clientilor ca societatea functioneaza pe baza unui sistem de calitate recunoscut international;
- crearea cadrului pentru imbunatatirea continua;
- indeplinirea conditiilor de participare la licitatii.